Jag gör ett nytt försök :)

Hej alla glada, sura, söta och ännu sötare :)

Det var ju ett tag sen nu, för jag har helt enkelt haft varken tid eller ork till att blogga, men eftersom det jag skriver här är som en slags dagbok så har jag saknat det litegrann och därför tänkt försöka igen! :)
Dessutom så blir jag så sugen när jag läser andras fina bloggar ;)
 

Jag är hemma idag från skolan för att vi har friluftsdag och då passade jag på att ta ledigt afterom jag kom hem från Stockholm klockan 1 inatt :)

Och vad kan jag säga om resan och Ungkulturdagarna 2009 då egentligen...?

Det var UNDERBART!!!

Ibland känner man att man verkligen hör hemma, och det gjorde jag där!
Kändes som all min kreativitet och glädje för teater fick sig ett rejält lyft - jag hade nästan glömt vilken TEATERAPA jag  egentligen är :] Teater är verkligen det allra roligaste jag vet :)


Vi var på riksteatern i Hallunda (såg ut mer som ett hotell än som en teater...7 våningar! :O)
Och under dagarna där så hade man fullt upp hela tiden, på dagarna var det  olika workshops man kunde välja. Jag hade "Kommunicera med kroppen", "Radiohumor" och "365 saker du kan göra".
Det sistnämnda hade inte så mycket med teater att göra utan var ett sätt att ta sig för saker och lära sig att datorn och tv:n inte alls är de enda man kan göra hemma. Det var annorlunda men inspirerande.
Kommunikation med kroppen var ascoolt eftersom han som ledde kursen var döv och använde sig av tolk. Med honom fick vi göra olika övningar för att lära oss hur mycket man säger genom sitt kroppsspråk, och hur man kan hitta känslor inom sig själv på bra sätt och förmedla dem till andra. Sånt här har jag nog tragglat genom alla år jag gått teater men nu kändes det som jag lärde mig ännu mera.
"Radiohumor" var min absoluta favorit, det var också bra att jag valde det eftersom jag då både fick träna på hur man förmedlar sitt budskap när man inte syns och hur man gör sig förstådd då man inte kan prata också på den andra workshopen^^
Aja, det var en tjej som jobbat på radio som parade ihop oss två och två med folk vi inte kände och så fick vi göra två olika "radioinslag" för de andra. Vispelade in utan satt bara bakom en skärm sp de andra inte såg oss och pratade i mikrofoner xD Men det var ändå så grymt skoj! Jag och en kille från Linköping (Jaa, vi diskuterade hockey och han skämdes xD) lyckades rätt bra med vad vi skulle säga, det var härligt att improvisera! :)

Jag vill jobba med radio! Men det är väldigt liten chans att få det, men det är nog mitt nya drömjobb :] (vettefan hur de skulle gå för mig att sköta tekniken men xD)

på kvällarna var det massor med föreställningar, musik och biofilmer som visades som man kunde gå på :) Härligt! :D Jag provade på rollspel också (va inte riktigt min grej dock) och träffade min fantastiska 08.kusin Clara! <3 Hon är så fantastisk!
Det var så härligt att allt folk där var så galet trevliga! Man kunde gå fram till vem som helst och säga "hej" och snacka om vad som helst! Sånt gillar jag! :)
Jag lärde känna folk ända från Gällivare till Blekinge och Jönköping. :D

Jag måste också tacka Jenny för att jag fick följa med!
Hon verkar tro att jag ska ta över när hennes tid som teaterledare i gymnasiegruppen är förbi! :O så min resa till stockholm var nog lite som en komplott för att övertala mig xD men det gör inget;) vi får se hur det blir med ledargrejset, jag tror att hon kan hitta andra tjejer som skulle göta det asbra!
Jag tvivlar på min förmåga och tänker på hur duktig Jenny är bara ;)

Jenny, Annie och Elina var mina trogna resekamrater och ni är verkligen underbara! <3
Julia från Robertsfors får jag inte glömma! Alla skratt i bussen fick de sammanlagt 24 timmarna fram och tillbaka att gå så himla mycket snabbare! och ni har fått mig att skratta mer än vad jag gjort på ett tag :)

Och Jenny Hällberg, jag tror jag kan ALLT om lesbiskt sex nu! xD
Även om det är kunskaper som jag inte tror mig kommer försöka använda mig  av eftersom jag  blev straight ;)


...Och jag älskar ju min Daniel så mycket också! <3
23/1 - 23/3
Två månader idag! :]
Jag är så oerhört lycklig med dig och så otroligt kär i dig!



Nu ska jag packa upp mina things!
Hoppas er helg varit lika kul och att ni gjort saker som ni tycker om! :)

Ha det! :D

PS:Jag är så galet glad idag! :D
PS2: jag vet inte varför jag skrev det första PSet xD

DS/ haha xD

Kommentarer
Postat av: Nils Lundgren

Jenny hon är som hon är :D

2009-03-23 @ 15:59:06
URL: http://lundgrennils.blogg.se/
Postat av: lesbianen

All mina komplotter fungerar! Vänta bara, till hösten är du en lesbisk teaterledare, precis som jag ska du se ;)



Och visst var det underbart! vi måste göra om det - snarast!! :D

2009-03-23 @ 18:11:50
Postat av: lesbianen

grattis till 2 månader förresten!! :D

2009-03-23 @ 18:12:55
Postat av: Emelie

vad bra att du har börjat blogga igen! Och du verkade ha det riktigt roligt i sveriges huvudstad ;D



grattis på din två månaders dag!

2009-03-23 @ 18:55:31
URL: http://youknowwho.devote.se
Postat av: lovisa

haha xDXD

sluta inte skriva nu!(=

(grattis på 2 månader! Hoppas det kommer bli mkt hångel till) (;

2009-03-23 @ 20:58:03
URL: http://lowan.devote.se
Postat av: Isabelle

GRATTIS TILL TVÅ MÅNADER :D

OCH JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJAJAJJA! DU HAR BÖRJAT BLOGGA IGEN :D

2009-03-23 @ 22:46:38
URL: http://isabellesandstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh att hitta tillbaka till detta! Du är så fin Elisa, tack, verkligen <3 Fantastiska minnen måste jag säga ;)

2011-02-20 @ 23:05:12
URL: http://gaytjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0