Waka waka

Jag blir så otroligt glad av den här låten och videon!

Satt mig ute men bara efter några minuter kom molnen och myggen, typiskt!

 


Just nu sitter jag och tittar runt på olika Volontärsidor.

 

Jag har funderat på att efter gymnasiet åka några månader utomlands som volontär, antingen till något land i Afrika eller till Indien och hjälpa föräldralösa barn och ungdomar.

Det känns som en bra grej eftersom jag tror att jag skulle lära mig så otroligt mycket genom att hjälpa andra och att det skulle bli en bra erfarenhet för hela resten av livet - att känna att man verkligen gjort något bra för en annan människa! Dessutom så tycker jag att de olika kulturerna i Afrika verkar så härliga och att Indien också verkar vara ett intressant land på många plan. En massa plus!!!

Det enda minuset är nog att det kostar rätt mycket pengar och att risken är stor att jag kommer bli för snål så att jag lägger slantarna på nya kläder till mig själv eller liknande istället! :P


Men som sagt... allt är bara drömmar och funderingar än så länge :)

Någon som varit volontär eller funderat på att bli det? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är klart att du ska åka ut i världen och göra den till ett bättre ställe!

/Morbror

2010-06-17 @ 23:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0