Love is all around


"Det finns fina människor var du än går"
Det är en tanke jag rätt ofta brukar tänka. Alla har något gott i sig!
Alla är unika och alla är bra på sitt sätt, därför tycker jag att det är tokigt spännande att lära känna nya personer men också lära känna äldre vänner ännu bättre! :) Jag tycker det är tråkigt att fördomar finns. Det  är tråkigt att man bildar sig en uppfattning (som oftast är negativ) första gången man ser en person innan man lärt känna den, vilket är väldigt synd :/ Själv försöker jag tampas med mina fördomar och se till att lära känna en människa innan jag sätter en stämpel på den, för alla är värda en chans! Jag har hört att fördomar har varit väldigt viktig för människors överlevnad (mest låååååångt tillbaks i tiden) för att vi ska kunna känna misstänksamhet mot främlingar så att de inte hoppar på oss och skadar oss! Men idag tycker jag att den där instinkten känns lite mossig, eller, det är väl självklart bra om man inte glatt skuttar i armarna på en okänd människa med laddat automatvapen i en mörk gränd, men ofta känns det som många av oss moderna människor dömer människor väldigt fort bara för att personen i fråga "verkar" "konstig/annorlunda/dum/fjortis/spännig/otrevlig" och sen inte ens bryr sig om att lära känna den människan och se hur det egentligen ligger till. Vore det inte härligare om alla bemötte varann med ett leende på läpparna? =)

Ofta när jag vistas bland folk; går på stan eller bara skyndar genom centralhallen på väg till nästa lektion så brukar jag tänka på alla de här fina människorna som finns runtom mig och hur häftigt det är att omringas av så mycket bra energi! Ibland vill jag bara fyra av leenden mot alla jag möter, men törs inte för att jag är rädd för vad andra ska tänka om mig då...Även fast jag innerst inne vet att man ska skita i folks fördomar och gå sin egen väg.  Någon som har känt samma sak någon gång? :)

 

Tumblr_l1aftsrgct1qakj2ho1_500_large




Kommentarer
Postat av: Amanda Liljaaaaa

Härlig tanke Ellan! :)

2010-05-16 @ 03:06:10
Postat av: Tild

tjusigt där!!

2010-05-16 @ 13:30:40
URL: http://coopertrooper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0