Om du rör mig så dör jag

Tjosan hoppsan! :)

Ändå härlig dag idag för min del trots att förkylningen aldrig ger sig!
Men det gör den nog såsmåningom :)

Började dagen med lite genetiskt jobbig NO, gjorde rätt lite, sen fortsatte vi med idrott.
Då lärde vi oss hjärtochlung-räddning. Och det var faktiskt väldigt intressant!
Känns bra att veta hur man ska göra om man skulle behöva hjälpa någon,
så det kändes som att vi verkligen fick lära oss något riktigt viktigt :)
Jag gillade det iaf :)
Sen så vare bild och jag blev äntligen klar med reklambilden, fick VG på den så jag blev präktigt stolt :]

Lunchen efteråt smakade inte direkt sommaräng, eller jag kan nog inte avgöra så bra eftersom jag ogillar alla sorters pytt ^^
På svenskan och engelskan spelade vi iallafall brännboll och fick veta våra betyg.
Jag behåller samma betyg i båda ämnena! :D :D :D
Och så gjorde jag ett frivarv på brännbollen... typ mitt första på mina tre långa år i Byskeskolan! xD
Kändes fan bra! Fast jag hostade som satan när jag kommit runt, min hals hängde inte riktigt med :]
Min klass är hursomhelst världsbäst på att spela brännboll och att bara vara bra! :)
Känns jobbigt, bara 12 dagar kvar tillsammans med dem....


Dagens "dilemma" har varit vad jag ska göra på lördag, nationaldagen.

Först och främst så har morsan pratat om att vi ska till Malå i flera veckor fast det är inte säkert om de blir av än,
sen så snackade jag med Danne igår och vi skulle nog hitta på något på fredagen och då gör vi troligtvis något på lördagen också ( Hoppas jag iallafall^^) Idag så frågade My mig om jag ville hänga med till stan på demonstration mot rasism och P-A tyckte jag skulle hjälpa till på "Bara-på-kul-dagen" i Byske då, och så kollade jag på lagets hemsida nyss och upptäckte att jag har match den 6 juni (om jag är frisk vill säga). Sist men inte minst så är det tydligen matfest i byn på lördag också.... ^^
Haha great! Då har jag bara 6 saker att välja mellan ;)
Fast om jag ska göra det jag allra helst vill så blir det nog att vara med Danne :)
... Fast han kan jag ju ta med mig någonstans iochförsig! :)

Dagens låt: Om du rör mig så dör jag med Martin Stenmark för att den tar fram så glada känslor:

"...Och jag vill resa,
flyga över havet vid din sida
Låta vinden fylla seglen
Dela allt med dig här och nu.
Och jag vill drömma,
leva dina drömmar när du sover
och andas dina lugna andetag.
Hos mig, här och nu.

Och du är våren efter långa kalla vintern och du värmer hela mig,
som ett ljummet regn att dansa i, och leka sommarbarn"

Tillägnad Daniel som jag är alldeles galet galen i! <3 
Nu ska jag göra något annat...
Ha en niceig kväll!

Pusshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0