En riktig fin dag/kväll börjar lida mot sitt slut

Idag blev jag så äntligen av med PDOLoskulden och jag måste säga att det blev galet lyckat!
Kunde nog inte ha lagt den där nästan bortglömda femhundringen på något bättre än en sväng på Sveriges mest dansanta och smilande festival!

Redan kl.11 i morse skuttade jag på kustbussen i Byske och möttes av tre tokhärliga brudar som på ett fantastiskt sätt lyckades få över 7 timmar som mest bestod av väntan till något väldigt intressant, roligt och mustigt! :D :D

Utöver det blev de massa gomat, lite shopping (betona liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite för mig som behövde va snål) och insupning av den härliga festivalstämningen! Efter 19snåret då vi betalade in oss peppade vi med mingel med härligt folk och en (men dock väldigt najs) karusell!!! Tyvärr ville inte Carro åka med men vad är mobilspel till för om inte att dryga ut och muntra upp tiden för en nedtyngd väskhållare? =)

Därefter blev det The Sounds som var helt awesome! Överträffade mina förväntningar och var grymma live - dessutom kan det inte sägas nog många gånger att Maja är snygg så snygg!

(Efter det inföll en märklig timme då vi alla drabbades av förvirrande förvirring och inte lyckades hitta Movits!!! Pinsamt pinsamt men va kan man göra liksom? :] :])

Men det glömde vi nästan och...
En stund senare startade det STORA DET Kents spelning!!!
Och vad kan jag säga?!
De inleder med Utan Dina Andetag och jag var fast!
De är jävligt coola, jävligt snygga, spelar grymt som tusan och så JockeBergs röst  - mums!
Publiken kryllar av glada, trevliga och peppade människor.
Det är en vacker sommarlovsnatt.
Det är festival.
Jag står inklämd i ett böljande hav av varma kroppar.
Det luktar öl och langos och svett.
Det dunkar frenetiskt i öronen.
Det är förfan Kent!!!
Det är lycka.
De avslutar med Mannen I Den Vita Hatten och jag är salig!
Hittar Klara i mängden och får skutta ut all svettig glädje tillsammans med henne i slutlåten.
Under sista tonerna sprutar konfetti i form av röda svalor ut över den mörkblå himlen och kvällen är fulländad!

Jag är med andra ord jävligt nöjd!

Nu ska jag smeta bort sminket, borsta tänderna, gräva upp pappersvalorna ur bhn och krypa till kojs!
Natti! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0