En tiger som skäms, jag vet hur det känns

Grattis Sverige!

Jaa, idag äre ju som alla vet nationaldagen!
Och hur firar jag den då?
Jag har jobbat och nu sitter jag här ensam med Razze i huset och käkar pizza!

Min familj brukar aldrig fira nationaldagen vilket jag ibland kan tycka är lite synd,
eftersom jag tycker att Sverige är något att vara stolt över!

Dock så har det hänt att folk gett mig en konstig blick och frågat om jag är en sverigedemokrat eller rasist när jag sagt så!
Helt sjukt! Har det blivit tabu att vara stolt över sitt ursprung???

Jag är stolt över mitt land för att Sverige inte krigar och är ett tryggt och rikt land där man har alla möjligheter att bli vad man vill och dessutom så tycker jag att naturen är riktigt vacker! Så enkelt är det!
Sen så är jag självklart ingen sverigedemokrat för att jag tycker så,
min åsikt är snarare att Sverige är ett bra land och att vi därför gör rätt i att ta hit människor från andra länder så att vi kan låta dem ta del av vårt välstånd :)

Jag tycker det är hemskt att vissa är rädda för att säga att de är stolta över sitt land bara för att bli kallade rasister! Men jag förstår varför, jag har inte mycket till övers för SD:are och tar ju därför illa upp om folk misstar mig för en sån! Men vad tusan, bara för att jag tycker om mitt eget land så betyder det ju absolut inte betyda att jag ogillar människor från andra länder och kulturer! Alla människor är fina och det spelar ingen roll vilken färg man har på huden eller vilken del av världen man råkade födas i! Spread and share the love!

Så var det förklarat, och vips hade jag lagt ut en politisk åsikt på min blogg :)


Kommentarer
Postat av: J O S E F I N

Tack så jätte mycket. Glad jag blir =)



Jag är så himla spänd om va som kommer att hända nu när skolan inte finns längre, men jag har lite planer och jag hoppas att det kommer gå som jag vill! =) Du har något att se framemot, de sista veckorna i gymnasiet är så himla roliga =)

2010-06-07 @ 17:33:04
URL: http://josselee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0