Sans vous, je suis perdue

Hej världen! :)

Min morgon har spenderats i Byske kyrka bland uppsminkade högstadieelever i skyhöga klackar och stiliga kostymer och slätstrukna skjortor, stolta föräldrar, paparazziliknande syskon, sovande mor/farförädrar och skrikiga småbarn! Nostalgi helt enkelt!
Tycker det var lika fantastiskt som tidigare år, fast mest speciellt var det förra året då jag gick nian.
Då var alla känslor inblandade, rädslan för att börja något nytt men också nyfikenheten till att göra det!
Glädjen över att sommarlovet var här och sorgen över att det var min sista dag i 9B!
En dag jag inte glömmer vill säga! :)


Igår vid 12-slaget så kollade jag runt på internet och efter att ha läst Klaris blogg (klarispolaris.blogg.se) så blev jag riktigt inspirerad att göra samma sak som hon - nämligen repetera lite franska innan jag ska börja läsa det igen i höst! :) Så jag begav mig upp på mitt rum och hittade inte minst 3 gamla anteckningsböcker som jag dammade av och läste igenom - vilket var råkul! :)
Hittade bl.a dikter som jag skrivit på franska som var pinsamma men också väldigt söta! ;)

Tror det kommer bli najs att läsa det i höst!
Min plan är att plugga i Frankrike när jag blir äldre och därför vore det inte fy skam att lära sig mer av språket ;)


Hoppas det är bra med alla som läser det här, och Grattis till alla de som fick somamrlov idag! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0