Lite söndagstankar

Idag när jag var och jobbade så blev jag så galet glad då jag slog in P3 på radion och hörde att det sändes en två timmars intervju med Emil Jensen! Såg ju honom uppträda i höstas och blev så jäkla inspirerad av hans fina låtar, otroliga tankar och åsikter och framförallt hans sätt att prata om döden med humor! =)
Och han sa mycket tänkvärt i den här intervjun också, bl.a något om att så många lägger så mycket tid på att oroa sig för saker som egentligen inte är saker att oroa sig för. Och att de istället för att verkligen ta tag i det där ångestladdade istället bara sitter och oroar sig ännu mer  när de skulle kunna göra något åt det istället!

Det känner jag igen mig så mycket i! Jag kan sitta och oroa mig för allt möjligt, för att jag kommer få ig på matteprovet, att mitt rum i vilken sekund som helst kommer explodera av all smuts eller att jag typ... köper en godispåse istället för ett gymkort. Men egentligen, vad äre för saker att oroa sig för och ha ångest inför?? för om det hade varit superviktigt för mig, så hade jag nog genomfört det! alltså är de där sakerna kanske inte så där otroligt jätteviktiga.
Och som Emil sa; tänk all tid som man lägger på att vara orolig och tänka negativ. Det är rätt mycket, men om man istället skulle vara positiv och tänka på goare grejer så skulle man nog vara gladare! =)

Därför ska jag försöka bara vara glad och njuta av livet och alla fina grejer, istället för att haka upp mig på småsaker och tänka negativt! =D Låter som en grym målsättning!

...fast det skulle nog inte skada om jag blev bättre på att ta tag i vissa saker såsom en del läxor t.ex! ;)
Och att ägna mer tid åt mina vänner!!!!! Två till mål!

om jag hade en riktigt piercing i naveln så skulle jag ha en sån där tjusig blomma i! =)
(syrran är fotograf)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0