pluggeliplugg

Hejhopp! :)

Idag har jag spenderat min tid hemma med en hel del plugg.
Matte, svenska, scenisk produktion och teaterhistoria har det blivit och ska strax sätta mig ner och läsa lite kultur och ide historia! Även fast det är jobbigt att vara sjuk så känns det bra att ha tid att gå igenom alla läxor.

Matten känns klart värst! Har kommit till ett kapitel där jag verkligen inte förstår någonting utan sitter och gissar mig fram...men jag hoppas jag kommer få ett lite bättre grepp kring det innan provet nästa vecka!

Vill ju så grymt gärna fixa den här kursen eftersom det krävs matte b till många olika högskoleutbildningar som jag har funderat på att gå! I Juni nästa år vill jag stolt kunna skriva här på bloggen att jag fått g i kursen, så jag ska fortsätta kämpa på med alla ekvationer och koefficenter och linjära funktioner och grafiska grejer!

Jag strävar efter höga betyg och försöker lägga ner hyfsat mycket tid på att plugga men ibland tryter disciplinen och framförallt motivationen.
När jag bara vill ge upp så tänker jag att jag kommer tacka mig själv om två år då jag gått ut gymnasiet men det känns så långt borta!

Någon som har tips på hur man orkar fortsätta kämpa på när man håller på att drunkna i läxhavet? :)



Men jag har inte bara pluggat! Har även chilalt framför tvn och tagit en lång härlig och hostig promenad i höstsolen med världens finaste vovve; Razze! :D
(Bilden är från i vintras)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0