Få saker har upprört mig lika mycket som detta

Tjoho!
Nu äre helg!  :D Jag sitter här och vill ha middag, tyvärr så är det bara farsan och jag hemma och jag vill inte göra mat, och jag tror farsan har somnat i soffan xD Får väl ta och väcka honom snart... eller röra ihop något grejs själv (A)
Min dag då? Jaa den var väl riktigt bra, trots att jag inte fick så supermycket gjort på lektionerna... förutom på engelskan; jag kan fan alla replikerna nu! *stolt* :D
Jag var iallafall på fint humör hela dagen vilket kändes skönt såklart. På lunchen satte jag mig vid samma bord med Sarah, en tjej från Uganda som började i byske för några veckor sen. Riktigt trevlig tjej! Och hon var väldigt duktig på engelska så det var roligt att snacka med henne, och Amanda vågade ju också prata tillslut, och hon pratar ju asbra! :D



Det var bara en sak som gjorde mig på dåligt humör idag. Eller extremt dåligt humör t.o.m!
Sitter och kollar runt på nätet då vi har SO, och vad hittar jag för sida?
Jag trodde först var ett skämt men när jag klickar upp och börjar läsa så är det någon sjuk jävel(ursäkta språket men jag blev så sur!) som skrivit en hel hemsida om självmord, och det handlar inte om var folk som har det jobbigt kan söka hjälp, nä där kan man läsa hans förslag till "Till dig som inte har tid att läsa igenom allt - här är de 15 effektivaste sätten att ta självmord på" och "detta är tillägnat till alla självmordbenägna så att ni kan genomgå det  perfekta självmordet"
Sen så beskriver han saker som hur man ska skära sig i handlederna för att förblöda så fort som möjligt, ger tips på vilka klippor i Sverige som nästan kan garantera en säker död vid hopp därifrån och han har även sammanställt en guide med bilder på hur man knyter en så "bra" knut så möjligt vid hängning.
Hur satans sjukt är det inte att göra en sån här sida?! Han skriver att han tycker att han gör rätt i att hjälpa folk som inte vill leva längre att döda sig själva på ett sätt där de ska känna så lite smärta som möjligt, inte "riskera" upptäckt eller återupplivningsförsök och få sin högsta önskan uppfylld; att sluta leva!
Men jag tycker det är så jävla fel! Ett människoliv är så mycket värt och en persons död kan orsaka närståendes så stor skada, så jag tycker att självmord ABSOLUT INTE är en lösning. Det är en flyktväg åt fel håll :( Varför kunde inte den här människan som lagt ner 2(!) år på att göra den här hemsidan istället inriktat sig på att göra en sida där folk som inte orkar längre kan få hjälp och stöd att orka fortsätta? Är inte det flera miljoner gånger bättre? Jag kan kanske förstå folk som tycker att man ska få besluta själv om man vill leva eller inte, för det tycker ju jag med, men jag tror ändå att Livet är bättre än döden, och att man ska få hjälp att klara av att stanna i det. Och så undrar jag; Ska såna här sidor verkligen få finnas på internet? Vad tycker ni om det här? Ni har nog förstått min åsikt....

..Och självklart så länkar jag INTE!

Kommentarer
Postat av: Jennny

jag håller helt klart med dig. Väldigt fins skrivet också. Vissa folk kommer man aldig förstå sig på, tex som han som gjorde hemsidan.

2009-05-10 @ 09:21:47
URL: http://trolljenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0