Hemma igen

...So long Göteborg, hoppas vi ses snart igen!

Och HEJ igen Norrland!
Känns faktiskt riktigt gött att vara hemma igen trots den härliga klassresan :]

Så, vad gjorde vi? Massor. jag orkar liksom inte skriva om riktigt allt för då kommer jag svimma!
Men resan började iallafall på busstationen i Skellefteå där hela klassen plus några hurtiga föräldrar (bl.a min käre far)
satte oss i den KNÖKFULLA bussen (folk satt på varann) till Bastuträsk där vi klev på tåget.
Lite jobbigt med sittvagn ca 15 timmar, men det överlever man!
Jag mådde rätt dåligt hela turen, men det är tur att man har så söta classmates som bryr sig om en :]

På tordag mitt på dagen anlände vi iaf till skolan vi skulle bo på. Den var helt okej och det var trevligt folk som jobbade där, men toaletterna där, bättre har man skådat! xD
Aja, på kvällen drog de allra flesta ner på stan och liseberg.  Men jag, Hampus och My stannade på skolan. Jag sov lite och när jag vakna vare bättre och de andra ville ge sig iväg, så då joinade vi dom andra på liseberg. De flesta åkte inte utan kollade mest, men det var roligt ändå.

Fredagen däremot var stora Lisebergsdagen! :D Jag åkte det mesta, förutom höjdskräcken, uppskjutet och nån annan konstigt sak som jag bara blev illamående av att kolla på :] Men stolt är jag ändå för att jag vågade Balder, Kanonen och Spin Rock ^^ Fast mina kära kamrater har nog lärt sig vem som skriker mest? xD
Jag och Helenah kanske startar klubb ;)¨
Och så köpte vi såna här Lisebergsglassar med både kulglass och mjukglass!Så jävla gott! Köpte två stycken :]
Vi kom hem vid halv tolv och snackade lite innan vi somnade, (sorry att jag snarkar Soffe! xD)

Lördag vare shopping som gällde! Sprang runt som en tok men hittade ingenting... inte så lyckat för mig ^^
men men, jag sparar pengar? De andra brudarna hittade en hel del snygga grejer iaf :)
På eftermiddagen stack vi till Laserdoom, Blev kul efter ett tag, men jag var ändå så satans dålig^^
Försökte föreställa mig att jag medverkade i något krig eller liknande där jag var den klart bästa soldaten... men jagblev skjuten hela tiden så det sket sig liksom xD Svettigt blev det åtminstone!
Vi drog hem igen... vi tjejer duschade,,, och mer spårat har jag aldrig varit med om! xD xD xD
Jag säger bara fikonlöv, knäckebrödsdansen och att jag älskar er brudar! <3 xD

Efter det blev det lite brännboll och lekar, sen godnatt.
Helt plötsligt vare söndag och vi skulle snart hem! Så vi packade och hann spela en brännbolssmatch mot en skola från kalix som vi surt förlorade mot innan Monika och jag hängde med Soffe en sista gång till Liseberg för att köpa present åt Arvid. Riktigt fint blev det, jag tror han kommer bli kanonglad! :D

Sen sack vi till centralen och hoppa på tåget mot Stckholm c. Jag hade en riktigt fin konversation med linda och soffe där innan vi bytte tåg till liggvagn. Och halleluja vad andra skolklasser det var där så majoriteten av 9B byskeskolan gav sig ut på raggjakt bland högljudda norhammare, buträskare och bolidenbor bl. a. Haha det var kul att se folk lägga in nådastöten och byta nummer :] För min del äre ju redan färdigraggat sen några månader <3, så jag ägnade mest tid åt att sitta och längta efter honom och käka godis :]  Umgicks också med de flesta av mina klasskamrater och vid 1 skulle jag försöka sova... men jag just när jag höll på att somna in så hade linda, lina,julia och helenah hittat några glada buträskare som de drog in i vår kupe och jag blev lite förskräckt då en krullhårig burträskpöjk hoppade upp på min säng och tyckte det var smart att sitta där och prata med mig... blev som ingen sömn på hela den natten för att alla utom jag och Victor satt och skrattade ^^ Men det gör som inte så mycket, det var härligt att de hade trevligt.

Klockan halv 5 var vi framme i jörn och Mys mamma skjutsade hem mig och pappa så vi var hemma en timme senare.
Jag funderade på att palla skolan men bestämde mig för att sova istället.

Vaknade vid 1, steg upp och mådde dåligt igen... sjukt förkyld :(
Det som varit bra idag har varit att jag fått feriepraktik - på västerbottensteatern!
Fatta så glad jag blev! Skrev in som önskemål att jag kunde tänka mig jobba där och typ sälja fika och biljetter, och tänk vilken tur jag har att de verkade ta min önskan på allvar! :) Ska jobba där första perioden, synd at det inte blev andra för det kommer nog bli svårt att träffa Daniel :( <3 Hade kanske varit enklare om både jobbat samtidigt,
men - that´s life!

Längtar för övrigt så tokigt mycket efter honom så att jag snart får spunk :( <3

Och TACK 9B för en jättehärlig resa - Jag älskar er hela högen! <3



Kramhej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0