All cops aren´t bastards

Hello everybody! =)
Måste bara berätta om dagens händelser!
Idag har varit den klart bästa dagen på länge!!!
Klockan 9 blev alla glada, peppade och smått livrädda teaterettor (iklädda rediga stövlar och állmänt grova kläder) upphämtade utanför skolan av polisen. Utom Stina, men det är en annan historia! ;)

Hursomhelst så körde vi efyran norrut tills vi nådde det mytomspunna Tåme och dess maffiga skjutfält!
Orsaken till att vi var där var att ett gäng blivande poliser hade utbildning i att bl.a handskas med demonstrationer och därför var vi där för att vara sk. figuranter, vår uppgift var att rollspela en demonstration helt enkelt! =D
Det var vår klass och ett gäng inhyrda grova säkerhetsvakter med tillhörande tatueringar och cigg som skulle demonstrera så det blev ett riktigt skönt gäng som begav oss ut på området med stora plakat och slagkraftiga slagordsramsor i megafonen!
Vi fick en story som vi skulle följa och från början var demonstrationen lugn, medan vi i slutet fick stegra upp processen genom att skrika glåpord åt polis och civila, kasta potatis (!), angripa polis och försöka ta oss in på det avspärrade området. Jag var en superarg flickvän till en cool gangster (Mathilda) så självklart gjorde jag ett busigt försök att slita mig förbi poliserna men måste säga att jag blev jävligt rädd då alla höjde batongerna (de slog inte dock) och sen hann jag inte många meter innan jag blev "pepparsprayad" i ögonen och blev omhändertagen av polis! Riktigt jäkla roligt!

Poliserna var grymt proffsiga, mest impad är jag över att de samarbetade så bra och att de behöll lugnet trots att det var fullt kaos runt omkring. Jag lärde mig massor samtidigt som det var askul! =D
Perfekt! Sen så fick vi supergod mat + chokladpudding med grädde till efterrätt = lovely :]

tack klassen, de andra figuranterna, poliserna, vädret och mattanten för en fin dag! 


polisyrket verkar inte alls så pjåkigt! =)

Kommentarer
Postat av: jürgen

haha du är fan min löööv ethel

2010-04-23 @ 18:02:51
URL: http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jonas var där tidigare den veckan ;) och hans pappa var också där :D svärfar blå :)

2010-04-29 @ 21:41:29
URL: http://trolljenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0