Dagen Elisa tänkte till...

Precis nu när jag sitter begravd under ett berg av läxor och damm och snorar och hostar och allt känns lite tungt så fick jag en uppenbarelse.

* Vilken jäkla tur jag har som får gå i skolan gratis och dessutom läsa ett program som jag älskar!
* Vilken tur jag har som har ett hem, t.o.m en egen lägenhet!
* Vilken tur att jag har råd att köpa medicin så att jag tillfrisknar snabbare!

Jag, och troligtvis många andra, tar mycket i våra liv för givet.
Om vi istället fötts i ett fattigt land hade vi kanske varken haft ett hem, någon utbildning och inte haft råd att köpa medicin om vi blev sjuka.


.




Nu ska jag med lite mer glädje än förut idag sätta tänderna i matteboken, engelskauppgifterna, franskan, teaterglosorna, städa och sedan svepa lite hostmedicin och slänga mig i soffan! :)

Hoppas att denna tanke kanske kan göra det liiiiite lättare för mina läsare att orka med vardagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0